Tiltredende medlem

Eva Kristin Hansen

Eva Kristin er stortingsrepresentant for Sør-Trøndelag og sitter i utenriks- og forsvarskomiteen på Stortinget.

Eva Kristin Hansen

Bli bedre kjent med Eva Kristin Hansen:

Eva Kristin er medlem av utenriks- og forsvarskomiteen og nestleder i Trøndelag Arbeiderparti.

Her kan du lese mer om Eva på Stortinget: Biografi: Hansen, Eva Kristin (stortinget.no)

Jeg heter Eva og er fra Kolstad i Trondheim. Jeg er gift, har en bonussønn og hund :)

Siden 2005 har jeg vært så heldig å være folkevalgt fra Trøndelag på Stortinget. Det viktigste for meg er å kjempe for at alle skal ha like muligheter og at folk blir rettferdig behandla. Det verste jeg vet er når det begås urett mot folk og det preger alt jeg jobber for og med.

Jeg er opptatt av at vi skal ha politikk som gjør at det skal være mulig å bo i hele Trøndelag. Vi trenger både gode byer og levende distrikter. Jeg er utrolig glad i naturen vår og det er viktig at vi tar vare på den. Jeg er mye ute og trives veldig godt på teltturer, fisking og jakt. Vi er heldige i Norge som har tilgang til vår flotte natur, men vi må ikke ta det for gitt. Det er også politikk. For meg og Arbeiderpartiet er det viktig å slå ring om allemannsretten og hindre salg av skogene vi eier i fellesskap.